maanantai 8. kesäkuuta 2015

Vain muutaman sentin tähden?


Kuvittelen oloni kevyemmäksi ja hoikemmaksi. Mutta mittanauha kertoo toista:  turhauttavaa. Painokin tippuu hitaasti, senttejä ei lähtenyt paljon nimeksikään. Sitkeessä on. Onhan mulla kyllä kroppa hoikentunut silti jossain määrin, vähän pontta antoi taas yhden mun kanssa työvuorossa olleen keikkalaisen kommentti "ootsä laihtunut?", välissä ei oltu pariin kuukauteen nähty. Ja eilen hallilla peilin edessä uimapukua suoristellessa huomasin että ne kamalaakin kamalammat puvun aukosta pilkistävät selkämakkarat puuttuu! Ja verratkaapas tota tän postauksen sivuprofiilikuvaa kolmen kuukauden takaiseen kuvaan, kai tuossa joku muutos mun silmään ainakin näkyy, vyötäröllä?


Tosin en olekaan pitänyt mitään totaalisen tiukkaa ruokavaliota. En ole liikkunut niin paljoa mittausvälillä, koska se flunssa. Iltaisin taitaa kropassa olla jokseenkin turvottelua, koska mittasin nuo ensin eilen illalla. Ja sitten mittasin vyötärönympäryksen (navan kohdalta) seuraavana päivänä aamupalan jälkeen, ja kas, 3 senttiä näytti vähemmän. Tuon tämän aamuisen mittauksen mukaan mulla vyötärönympärys menee just siihen rajoille mikä naiselle terveyden kannalta on määritelty. Samalla hengenvedolla voin mainita että mitattiin myös mun miehen ympärys (kun hän on ylpeillyt sillä että on lihonut kamalasti, ennen ollut laiheliini) ja mittanauha näytti 98cm, hehee.





Tän hetken strategiset mitat:
Vyötärö 83cm [edellinen 23.4. = 85cm]
(Vyötärö aamupalan jälkeen 80cm)
Rinnanympärys alta 77cm [edellinen 79cm]
Reisi paksuimmasta kohtaa 60cm [sama kuin edellinen]
Reisi kapeammasta kohtaa 54cm  [sama kuin edellinen]
Pohje 39cm [ei sekään muuttunut]
Käsivarsi 30,5cm [ei tässäkään muutosta...]
Takamuksen mitta mulla on kutistunut 3cm, mutta en kehtaa sitä mittaa kertoa. ;)
Paino 61,7kg

Tadaa... missä muutos? Eilinen salitreeni kyllä tuntuu nyt aika kivasti tuolla alleissa! Että josko tota käsitreeniä lisää niin eiköhän nuo käsivarretkin jossain vaiheessa kiinteydy. Ja lenkkejä lisää, pyörällä pitäisi yrittää mennä töihin enemmän kuin autolla. Vesijuoksemaan + uimaan taas uudestaan, eilen kävin altaalla pinkomassa 300m vartissa + pari lenkkiä uiden.


Tän päivän puistojumpankin skippasin koska tänään (vapaapäivänä) oli kaikkea muuta ohjelmaa + mulla on aivan sairaan kipeät takamus, reidet, yläselkä ja käsivarret... hahah.

Ja siis onhan tässä tullut herkuteltuakin hieman, esimerkiksi...





Mutta kyllä se tästä. Peilikuva alkaa muokkautua paremmaksi, ainakin uskon niin ellei mun silmäni huijaa. Välillä tulee vertailtua muihin ihmisiin, mutta täytyy muistaa vaan se oma kroppa. Oma kroppa sellaisena kuin se on ja sitä yrittää muokata parhaansa mukaan. Nyt lähden suihkuun, tuijottamaan Fitnesspäiväkirjan ihania naisia ja nukkumaan! Huomenna kutsuu työpäivä (onneksi toimistovuoro, ei muuta mutta kun nää mun jalat...)

2 kommenttia:

  1. Tulee ihan flashbackinä omat ajatukset, kun sun tilanteessa olin. Tein kaiken aivan satalasissa, söin grammalleen mitä piti ja pudotusta painossa kilo, senteissä ehkä just se sentti vyötäröstä. Ai että sieppas! Tai enemmänki turhautti ja hävetti, kun ties PTn tenttaavan sitte syömiset yms. Mutta sit kun tajus, että enhän mä pelkästään niitten senttien ja kilojen takia tuota projektia tehnyt, vaan oman hyvinvoinnin takia. Ja hyvä olohan mulla olikin! :) Painokin kuitenkin tippui tasaisesti, kuitenkin! Samaten kavennuin.

    Myöhemmin kyllä PT:lle valitin, että numerot laskee niin hitaasti ja tuntuu vähän epäonnistujalta (kun jutan superdietit yms pudottaa ihan hillittömiä kilomääriä hujauksessa), mutta hänkin korosti senttien ja vaa'an sijasta sitä PEILIKUVAA ja miltä itestä tuntuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kannustuspuheista! :) Kyllä itsekin oon huomannut että esim töissä jaksaa eri lailla (paremmin) ja enemmän jää myös energiaa lapsen kanssa oleiluun.

      Poista