keskiviikko 2. maaliskuuta 2016

Minä vs. flunssa 1-0... ainakin vielä.

Meidän perheestä minä olen nyt ainut joka ei tällä erää ole sairastunut. Vastahan mulla oli tammikuussa se flunssa, ärsyttävä kuumeeton flunssa, joka sitten tuntuikin pitkittyvän. Meidän isännällä loppui juuri äskettäin antibioottikuuri, ja tänään hain tytölle kuurin. Vähän harmittelin itsekseni kun on tytön ensimmäinen ab-kuuri, kyllä me reilu 3 ja puoli vuotta säästyttiinkin niiltä! Pikkuisen on iltaa kohden ääni käheänä, mutta aamulla ja päivän mittaan on taas olo normaali.


Nyt oon ite yrittänyt ottaa kovat keinot käyttöön sairastelun ehkäisemiseksi, koska lähipiirissä ja töissä on nyt kamalasti sairastelua. Paljon vitamiineja, sinkkiä (koko talven käytössä), maitohappobakteerit, inkivääriä (jota muuten unohdin ostaa lisää...), teetä hunajan kera... En halua tulla nyt kipeäksi! Juuri kun on hyvä putki menossa punttiksellakin, niin ei sitä haluaisi millään flunssalla pilata. Vaikka tosi asiassa sehän tulee jos tulee, mutta voihan sitä yrittää ennaltaehkäistä.

Nyt tuli varmaan paras smoothie mitä olen tehnyt! Jos olisi ollut sitä inkivääriä, olisi sekin päätynyt sekaan. Banaani oli tytön idea!

  • Porkkanamehua
  • Tyrnimarjoja
  • Appelsiini
  • Banaani

Tänään kävin puurtamassa viikon tokan treenin läpi. Selkää, hauista, ojentajia, vatsoja... Treeni kulki loistavasti ja sain jopa korotettua hauispunttejakin kilolla (ok vasemmalla kädellä teki hiukan tiukkaa!). Ehkä tässä treenissä oli myös tuo mentaliteettipuoli vahvasti mukana! Kunnon rokki-/hevilataukset korville ja menoksi! Jonkin verran tuota stressiä on tainnut kerääntyä töistä ja kotonakin v-käyrä meinasi nousta ennen salille lähtöä kun lapsella alkoi olla jo kuume-väsykiukkua ja isin kanssa "ottivat yhteen" tv:n katselusta. Jonkin verran on pyörinyt mielessä välillä erään rakkaan sukulaiseni vointi ja kun en ole nyt päässyt sinne suunnillekaan käymään. Kaikki nämä kerääntyneenä yhteen, niin kyllä treeni kulki kuin huomaamatta. Tosin treenatessa on myös se, että silloin usein unohtaa kaiken muun. Keskittyy vain siihen tekemiseensä.


Olen nyt tykästynyt tuohon Easyfitiin. Vaikka olen siellä vasta kuukauden päivät käynyt, niin se tuntuu jo kuin kodilta. Kävin maanantaina testailemassa uutta Power Gym salia, ja aivan erilainen fiilis jäi siitä paikasta. Hienot laitteet (tykästyin värillisiin levypainoihin) ja iso paikka, mutta juuri tuo isous jätti mulle fiiliksen isosta hallista jossa on kaikki samassa. Tosiaan ei siellä ollut erillisiä "loosseja" jossa saisi vähän rauhemmassa treenailla. Lämppärilaitteet oli mun makuuni väärinpäin, nyt lämmitellessä piti tuijotella joko seinää tai tv-ruutuja. Itse tykkään katsella salille päin lämmitellessä. Oli siellä yksi juttu kyllä mihin jopa melkein rakastuin: porraskone! Aivan loistava härveli! Toistaiseksi jatkan kyllä tuolla Easyfitillä, vaikka se onkin pienempi paikka, mutta mulle riittävä.

Nyt minä lähden tankkaamaan unta ettei se flunssa iskisi. ;) Huomenna oltaisiin kaverin kanssa lähdössä hiihtämään, minä, joka olen viimeksi hiihtänyt yläasteella!


Hei olisiko teillä (ketkä tätä lukevatkaan) jotain juttuvinkkiä mistä haluaisitte että kirjoittaisin? Saa myös heitellä kysymyksillä kommenttiboksiin, yritän parhaani mukaan vastailla jossakin rakosessa. :)

2 kommenttia:

  1. Musiikki, mua kiinnostaa aina musiikki! :) mitä biisejä kuuntelet treenatessasi? Mitkä on tällä hetkellä suosikkej,mitkä ikuisia legendoja jotka toimii (lähes aina)? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä onkin pitänyt kirjoitella jossain vaiheessa, hyvä! Mulla kyllä on aika vaihteleva musiikkimaku mutta nyt viime aikoina on toi rock/hevi vakiintunut salimusiikiksi, lenkillä voi olla jotain rennompaa fiiliksen mukaan. Mutta naputtelen jossain vaiheessa tästä postauksen. :)

      Poista