torstai 21. huhtikuuta 2016

Muistatko sinä hoitaa jalkojasi? (+viikonlopun jännitystä)

Minulla jalkojen hoito on ainakin unohtunut. Kyllä sitä kausittain yrittää muistaa rasvailla ja tehdä jalkakylpyjä, mutta vähiin jää nekin kerrat. Kävin ensimmäistä kertaa ihan jalkahoitajalla hoidattamassa kuivuneet känsäiset jalkani, jes. Ei se ollut edes niin kamalaa. Mikä sinä on ollut niin vaikeaa varata sinne aikaa? Isoin syy on ainakin ollut se, etten ole kehdannut. Olen hävennyt jalkojani. Jalkapohjani on ollut ongelma jo useampia vuosia ja silti sain vasta nyt mentyä. Ei sitä voi ymmärtää. Tosin jalkahoitaja sanoikin että tosi monella on tuo kehtaaminen kynnyskysymys, mutta ei mun jalkani yltäneet kuulemma edes top kymppiin!

jalkahoito, varpaat, kesäjalat

Pelkäsin myös että se känsien poisto sattuu. Pyh, oikeastaan vain kutitti välillä. Tunti vierähti siinä penkillä loikoillessa kuin huomaamatta, rupatellen kaikkea hauskaa. Minä kun oon sellainen että höpöttelen vaikka kiville jos niikseen on. Olenkin tainnut tästä jo mainita että lapsena olen ollut kamalan ujo, mutta nykyään jo rohkeampi keskustelemaan ventovieraillekin. 

Tosiasiahan on että me käytetään jalkoja paljon, todella paljon. Mulla ainakin jalat on se isoin työkalu, jota käytän. Töissä sekä vapaa-ajalla. Suuri osa ongelmista lähtee myös jalkapohjien huonosta kunnosta. Niitä pitäisi muistaa hoitaa, ihan oikeasti! Nyt itse ainakin skarppaan ja alan hemmottelemaan useammin niitä. Onneksi minulla on tällä hetkellä hyvät ihanat työkengät (Promenalta, vink vink). Lenkkikengät kaipaisi kyllä päivitystä. Mutta... nyt tullaan taas niihin kustannuskysymyksiin. Tarvitsisin kuulemma kunnon pohjalliset, erityistä tukea päkiän alle. Ne taas maksaa ne kunnon juoksulenkkarit. Mutta kai niihin täytyy panostaa jossain vaiheessa, ei kai se muu auta.


Lauantaina olisikin kintuilleni koitos edessä, nimittäin se väriestejuoksu. Olen nyt tsekannut bussiaikataulut ja Onnibussilla pääsee melkein nurkille suoraan. Silti se vähän jännittää kun ensinnäkin olen todella harvoin käynyt Helsingissä, en kertaakaan bussilla, saatika yksin. Ja minkälainen porukka siellä on vastassa Jannin heimotapaamisessa? Sen näkee sitten siellä. Jännittää myös miten tuo minun hampaaan(kolon)i jaksaa suorituksen, ei se kyllä enää vuotele tai mitään. Anteeksi vaan mutta kun oon tämmönen asioiden vatvoja myös. Mutta hei, juurihan IS uutisoi että murehtijat ovat muita älykkäämpiä, joten don't worry, jos näin voi sanoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti