torstai 12. toukokuuta 2016

c9 day 9: Hoikensiko pikadieetti minut?

c9, foreverfit, terveellistä, terveellinen, ruokavalio, karppaus, kasviksia, puoli kiloa päivässä, fitness

C9 dieetin viimeistä päivää elellään. Flunssassa päänsäryssä kotona, blaah. Muutama viimeinen päivä kuurista on mennytkin flunssan kourissa, joten nyt alkuun voin todeta että liikkumiseni kuurin aikana on ollut todella vähäistä. Tuleehan minulla töissä fyysistä liikkumista toki ja ekoina päivinä käytiin lenkeillä, mutta ei ole semmoista hikirääkkiliikuntaa ollut yhtenäkään päivänä näistä yhdeksästä päivästä. Mutta ruokavaliossa olen pysynyt.

smoothie, proteiini, proteiinijuoma, omena, vanilja, proteiinijauhe

Kyllä niitä tuloksiakin taisi jotain tulla. Ainakin olo on tällä hetkellä (ohimolla painavaa päänsärkyä ja tukkoista nenää lukuunottamatta) kevyempi. Ei tunnu niin turvonneelta ololta. Oletettavasti jotain kehon puhdistautumista on tapahtunut, päätellen vähemmän turvonneesta olosta kuin myös vatsantoiminnasta (siitä sen enempiä kertomatta). Oletettavasti se kaikki paino ja sentit mitä olen kropastani kadottanut, on ollut turvotusta.

sosekeitto, kasvissosekeitto, parsaa, pinaattia

Ensimmäiset päivät tuntuivat kuluvan todella hitaasti, merkkailin vihkoon piiruntarkasti syömiset ym. Kuurin loppupäivät kuitenkin sujahtivat vauhdilla ohi, melkeinpä tuo aika kului töissä ja eväitä tehden, heheh. :D Huomiseksi mulla on kaapissa odottamassa karkkia, jota käytiin hieman ostamassa remppa-alesta -70 prossalla - kun halvalla sai!

sosekeitto, kasvissosekeitto

Mutta en minä nyt ihan possuksi meinannut tämän kuurin jälkeen ruveta. Silleen pikkuisen saa herkutella, muuten jatkuu sama terveellinen linja kuin jo ennen kuuriakin. Nyt kun päivälliselle joutui laskemaan kaloreita ruuista, niin jäin niitä miettimään, kannattaisiko alkaa niitä vilkuilemaan jatkossakin. Onko siinä mitään järkeä? Aiemmin kun olen mennyt annoskoissa ihan "musta tuntuu" linjalla, eli annokset olen koonnut oman arvion mukaan. Ilman mitään laskemisia tai punnitsemisia. Paljon kasviksia, protskua, vähän pastaa välillä. Näin kiteytettynä. Helmikuisesta postauksestani (Ruokavaliostani ja ajatuksiani mieliteoista) voit lukea mun ravitsemuksestani. Toki täytyy muistaa, että kaikille ei sovi se yksi ja sama systeemi näissä ruoka-asioissa. Eikä saisi ottaa liikaa stressiäkään syömisestä.

salaattia, fitness, kasviksia, foreverfit, c9, change9

lämpimät voileivät, uunileivät, gluteeniton
Joku ostanut kaikki porkkanat... :D paitsi luomut jäljellä :)

Mutta  haluutte varmaan nyt tulisesti kuulla niitä tuloksia? Ei siis ole ollut vain mun omaa kuvitelmaa että olo on keventynyt. Mittanauha todistaa että näin on oikeasti tapahtunut. Mietiskelin itsekseni että pientä heittoahan voi mittauksissa olla jos en ole aivan prikulleen samasta muhkurasta mittaa ottanut, mutta antaahan nämä suuntaa. Yhteensä senttejä olisi siis lähtenyt 9 päivän aikana 13cm. Paino on pudonnut 1,8kg, mutta siinä mulla ei ihan kamalasti enää ole mitään pudotettavaakaan. Nyt se on pari kiloa yli sen mitä se on ollut joskus kuusi vuotta sitten.

C9 kuurin tulokset:


laihdutus, kesäkuntoon, laihdutuskuvia, c9, change9, foreverfit, fitness, äiti kuntoon


En minä tiedä ryhtyisinkö tälle kuurille enää uudestaan, mutta toi tämä minulle ajatuksia sekä nyt hyvän startin kohti kesää. Suosittelen kyllä kuuria jos olet suunnitellut ruokavalion muutosta tai painon pudotuksen aloitusta, koska siihen tämä tuntuu olevan oivallinen startti. Jos kuurin ostaa normaalisti kokonaisuudessaan, jää siitä käytettäväksi kahteen kertaan. Minä ostin kuurin kaverini kanssa puoliksi, ja jään jännityksellä odottamaan minkälaisia tuloksia kaverini saa kunhan lomamatkaltaan kuuria aloittelee perässä! ;)



Palkinnoksi itselleni (heheh) tilasin juuri nämä:

Kuva lainattu täältä
Salomonin X-Scream juoksulenkkarit. Näiden luvataan sopivan niin maastoon kuin asfaltille, googlettamalla löysin ihan hyviä käyttökokemuksia vaikkei nämä nyt ihan kunnon märässä maastossa pitäneetkään niin hyvin kuin varsinaiset polku-/maastojuoksukengät. Olen jonkun tovin haaveillut Salomonin polkujuoksukengistä, mutta mietiskellyt mitä teen kun osan lenkeistä käyn myös asfaltillakin. Enkä kuitenkaan realistisesti ajateltuna juokse edes missään kovin mutaisissa maastoissa... Toivottavasti vaan koko on oikea kun netistä tilaa kylmänä. Ennen talvea sitten harkitsen uusiksi niitä parempia Salomoneja ajatellen myös talviliukkailla lenkkeilyä. Halvallahan nämä sai kun on Budget sportin synttäritarjouksia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti